Test ciśnieniowy silnika rakiety Amelia 2

Share

Logo Sekcji Rakietowej Studenckiego Koła Astronautycznego (Credits: SKA)Dnia 27 kwietnia Sekcja Rakietowa SKA przeprowadziła test ciśnieniowy kompozytowej komory spalania silnika rakietowego przeznaczonego do rakiety Amelia 2. Próbę przeprowadzono wykorzystując płyn nieściśliwy i prasę hydrauliczną. Podczas testu rejestrowano ciśnienie panujące wewnątrz komory spalania.

,,Docelowo mieliśmy, zgodnie z naszymi obliczeniami, zastosować 7 warstw kompozytu. Jednak nie moglibyśmy zaaplikować odpowiedniego ciśnienia do testów, więc zrobiliśmy tylko 4 warstwy nośne plus jedną technologiczną. Chcieliśmy skonfrontować rzeczywistość z naszymi metodami obliczeniowymi.” opisał przygotowania do prób Bartosz Bartkowiak z Sekcji Rakietowej SKA.

Studenci mogą być zadowoleni, bowiem komora spalania wykonana z kompozytu epoksydowo-szklanego wytrzymała ciśnienie 180 barów. Korpus silnika przetrwał test. Docelowe ciśnienie w komorze spalania ma wynosić około 45-60 barów w zależności od stosowanego materiału pędnego i konfiguracji jego ziaren.

Kompozytowe silniki skonstruowane przez studentów z SR SKA (Credits: SKA)

Badany silnik należy do grupy jednostek napędowych wielokrotnego użytku rozwijanych przez Sekcję Rakietową SKA. Studenci z Politechniki Warszawskiej rozwijają technologię wykonywania kompozytowych silników o możliwie niskiej masie startowej dla danego impulsu całkowitego silnika.

http://rakietowcy.ska.meil.pw.edu.pl

http://www.facebook.com/SekcjaRakietowaSKA

źródło: Sekcja Rakietowa Studenckiego Koła Astronautycznego

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy Odśwież

O nas

Jesteśmy grupą ludzi, dla których astronautyka jest pasją. Wspieramy polskie dążenia w kierunku gospodarczego wykorzystania technologii kosmicznych. Jeśli interesują Cię zagadnienia związane z polskim space-techem, ta witryna jest dla Ciebie, jeśli chciałbyś nam pomóc wesprzyj nasze działania, dołącz do Nas!

Więcej informacji...

Powrót na górę