Interaktywna gra 'Mars Demo'' już dostępna w sieci

Share

Logo Mars Society Polska (Credits: MSP)Mars Demo, pod tą roboczą nazwą kryje się prosta (na razie) interaktywna aplikacja możliwa do uruchomienia wprost w przeglądarce internetowej wcześniej wymagana jest instalacja pluginu Unity3D. Interaktywne demo powstaje w firmie WROvision, autorem skryptu jest Adam Grudziński, grafikami: Konrad Mruk oraz Paweł Sańczyk.

 

Gracz wcielając się w rolę operatora marsjańskiego łazika, ma możliwość eksploracji okolicy projektu nadmuchiwanego habitatu - załogowej bazy. Internauta ma do dyspozycji łazik Magma2, Scorpio,  oraz MPV - ciśnieniowy pojazd załogowy, którymi może poruszać się w pobliżu bazy marsjańskiej. Mars Demo jest ciągle w intensywnej budowie, jednak już dzisiaj umożliwia wczucie się w rolę operatora kosmicznych pojazdów, wystarczy wejść na stronę: http://wrovision.com/magma-virtual-rover.htm

Konrad Mruk, jeden z twórców gry, w artykule na stronie stowarzyszenia Mars Society Polska napisał:

„Kto z przyjemnością nie wcieliłby się w rolę operatora kosmicznego pojazdu? Teraz staje się to możliwe.

Gameplay gry Mars Demo, grafika przedstawia wizualizację marsjańskiej bazy (Credits: WROVision)

Droga do skonstruowania symulatora nie jest łatwa i prosta. Ale możliwa do wytyczenia i zrealizowania. Umożliwiają to narzędzia, o jakich dekadę temu można było tylko luźno teoretyzować. Korzystamy tutaj z dobrodziejstw rozwoju deweloperskiego rynku gier. Jeszcze kilka lat temu stworzenie od podstaw sensownie rozwiniętej gry wymagało sporych nakładów finansowych i niemałego zaplecza technologicznego. Gotowe rozwiązania oczywiście zawsze można było kupić na rynku, ale profesjonalne silniki graficzne i systemy do tworzenia gier kosztowały majątek. Sytuacja zmieniła się diametralnie właśnie wraz z rozwojem rynku. Twórcy systemów deweloperskich dostrzegli po prostu nową, ale dynamicznie rosnącą niszę, która potrzebuje dobrego oprogramowania niezbędnego do tworzenia prostych gier. Ceny licencji narzędzi spadły, z kilkudziesięciu tysięcy dolarów, do kilkuset. Oczywiście nadal topowe systemy kosztują bardzo, bardzo dużo. Ale dla nas w zupełności wystarczają tanie, bo sprzedawane masowo, edytory. Nie było wyjścia, wzięliśmy się do pracy.

Gameplay gry Mars Demo, grafika przedstawia łazik Magma2 na drugim planie łazik Scorpio (Credits: WROVision)

Najważniejsze są zawsze dobre projekty. Dzięki współpracy z Mars Society  Polska skontaktowaliśmy się z najciekawszymi w kraju zespołami związanymi z szeroko rozumianą tematyką marsjańską. Nadmuchiwaną bazę zaprojektował w swojej pracy doktorskiej Jan Kozicki na Politechnice Gdańskiej, MPV - Marsjański Pojazd Ciśnieniowy, projektował zespół przy Politechnice Wrocławskiej, łaziki z serii Magma, stworzone zostały pod kierownictwem Wojtka Głażewskiego na Politechnice Białostockiej, topografię terenu Marsa rekonstruował Jan Kotlarz, matematyk Uniwersytetu Warszawskiego.

Przy tak silnym wsparciu merytorycznym wystarczyło skoncentrować się już tylko na grafice obiektów i skryptach zarządzającymi interakcjami gracza z wirtualnym światem. Grafik komputerowy w swojej pracy ma za zadanie przygotować siatkę i powierzchnię obiektu 3D, używając przy tym jak najmniejszej ilości geometrii i tekstur, gdyż nie chodzi tylko o ograniczoną szybkość procesora, ale i czas ładownia aplikacji z serwera do przeglądarki gracza. Programista tworzy skrypty reagujące na komendy gracza i przenoszące odpowiednie rozkazy do symulowanego świata łazików. Za generowanie obrazu na ekranie i interakcje fizyczne obiektów odpowiada już silnik gry napisany przez twórców edytora Unity.

Gameplay gry Mars Demo (Credits: WROVision)

W chwili obecnej Mars Demo umożliwia dosyć ograniczoną zabawę, łaziki jeżdżą, zderzają się ze sobą i otoczeniem, ale nie wynika z tego jeszcze nic twórczego. Sytuacja zmieni się po dodaniu bardziej złożonych modułów symulujących zachowanie komunikacji radiowej, zarządzanie energią, prostymi "badaniami" otoczenia, aż w końcu wejście do środka bazy (na razie zabawa odbywa się na zewnątrz) i zajęcie się sterowaniem całego mikro ekosystemu. Celem jest stworzenie pełnowartościowej rozrywki edukacyjnej dla każdego, która bawiąc, będzie uczyć. Objętość wersji online mieści się jeszcze poniżej 10MB i wymaga w miarę sprawnego komputera nie starszego niż pięć lat".

źródło: Mars Society Polska

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy Odśwież

O nas

Jesteśmy grupą ludzi, dla których astronautyka jest pasją. Wspieramy polskie dążenia w kierunku gospodarczego wykorzystania technologii kosmicznych. Jeśli interesują Cię zagadnienia związane z polskim space-techem, ta witryna jest dla Ciebie, jeśli chciałbyś nam pomóc wesprzyj nasze działania, dołącz do Nas!

Więcej informacji...

Powrót na górę